:: Thaipusam Outing 2008


Tahun nih aku berkesempatan mengikut geng FMDC & CS utk gi shoot Thaipusam kat Tampoi JB. Tahun lepas tak dapat ikut mereka, so kali ini dapat pegi. Dan seperti biasa geng aku terdiri WKS,  Ayares, Ijat, Tenno_RZ, Din pawaka, Azmeir (baru 1st time jumpa), shadi3 (jugak 1st time jumpa) dan beberapa geng melayu yg bawak kamera ke hulu ke hilir mengalahkan orang bawak kavadi.
Niat utama nak ke acara pelancongan ini bukan ape, sekadar membuat latihan ilmu photography yang tak seberapa nih. Jadi aku tag along ngan tenno dan juga wks. Seronok kalau gi nembak ngan di orang nih. Ade aje ilmu dan cerita. So aku nak ucap terimas ngan dia orang dan geng yg lain. Lama tak outing ngan mereka.

Keseluruhannya pada aku lah kan, Ok la. Pengalaman pertama biasa menjadi ilmu berguna, walau ape pun kesudahannya. Paham lah serba sedikit ape yg berlaku semasa thaipusam. wks banyak guide aku nak shoot ape. tapi ilmu cetek, memang hasil tak berapa baguih. ape boleh buat labu! Cuaca ari nih kira ok, tak panas sangat. Acara pun cepat selesai. Dlm jam 12 kami dah balik ke pusat berkumpul di Stesen Petronas Tampoi, sebelah kuil tu. Kesian motor wks kena blok dek motor lain, kul berapa dia balik aku pun tak pasti, sebab aku dah jalan dulu.

So di bawah adalah image yg aku sempat snap (ekcheli ade banyak, tapi gambar tak memenuhi kriteria meja pengarang). Nanti tambah lagi, bila sempat. Namun di sudut hati, saya bersyukur menjadi seorang islam, walau kita makin terhimpit dek pengaruh barat. Asalkan agama lain tidak mencampuri urusan agama lain, kita tak perlu kecoh-kecoh! Yang penting nawaitu kita dan juga kiblat kita.
Semoga dunia aman utk semua umat manusia!

Nota gambar : Gambar semasa shooy thaipusam!

One response to “:: Thaipusam Outing 2008

Leave a Reply

