:: Shooping


Shoping Raya

Shoping Raya

Masa 2 – 3 hari sebelum raya sempat juga gi shoping kat SOGO dan jalan tenku abd rahman. Pusing belakang ke semua house sambil tengok bazar ramadan. Bila shooping ngan orang pompuan nih, jenuh berjalan, beli nye tak jugak. Aku jadi pak supir sambil bawak barang. nyaris tak putus jari mengangkut barang. Yelah shoping raya lan kan…setahun sekali lah katakan. Lagi pun memang harga agak murah berbanding hari biasa. Namun bila tengok harga baju budak, mcm tak tertelan air liur…RM40, RM30…mak oii. mahai betui. baru baju…lom seluar, seluar kecik, stokin, kasut dll. Mana cukup wei

Ini lom masuk zaman gawat lagi. 2-3 minggu nih ashik citer pasal kegawatan ekonomi. Dengar ade yg kata gawat sampai pakai cawat. Yelah maksudnya, gawat teruk lah tue. Tapi berlainan dengan ape yang aku nampak. Orang tukar kereta baru, beli rumah baru, barangan letrik baru dan ade yg tukar bini baru. Persoalan nya, duit dia orang, peduli hapa aku. Tapi sedar tak zaman mcm roda, kejap kat atas, kejap kat bawah. kalau selalu kat atas, sesekali ade kat bawah, terasa. Tapi kalau selalu kat bawah, dapat naik atas…pehh tak ingat dunia. Ape yang aku merapu nih.

Aku tak pandai nak melipur lara mcm kawan aku yang sorang tu. YB kluang…Bro Jek Jenggo. Blog bawah tanah dia memang best…tak kering selemo aku dibbuatnya. Singgahlah ke teratak Jek Jenggo bawah Tanah utk berkenalan. Nak buat abang angkat pun boleh, nak cadangan kan bertanding kerusi Pengerusi pun boleh, nak suruh dia belanja pun boleh…orang serba boleh lah katakan. cuma satu tak boleh, ajak kahwin…tak boleh!

Ape-ape pun lu pikirlah sendiri…muahahaha

3 responses to “:: Shooping

  1. Haa, macam ni la bagus … ada cerita .. baru boleh masuk ke rumah awak setiap hari .. hahaha, tapi betul la kata sedara nih, spender masa aku kecik dulu RM5 dapat 5 helai .. semua kaler ada, biru, hijau, coklat, kuning dan purple .. sekarang nak belikan anak-anak pakaian ? pergh… tak tahan harga dia .. Itu belum belikan isteri gelang mas lagi tu…. kekekeke

  2. Nanti dulu jek, kau baik citer betul-betul. Kau kecik dulu pakai spender ke tidak? Aku rasa kau tak pakai atau pakai kat luar mcm suparman tue…jgn mare jek, nanti kena jual!

  3. Ooo abang tuan rumah, baik baik sikit cakap yea.. Hehe.. Aku sejak lahir je dah tau keperluan nak jaga aurat. Sebab tu kalau aku terbuang air kecil ke, air besar ke, aku cecepat melalak. Nanti tau la parents aku salinkan lampin dan spender. Superman tu sebab budaya dia berlainan. Ajaran barat. Suka ajar orang songsang. Hehe..

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s