:: Dan Sebenarnya…Yuna


Ini bukan Yuna

Aku suka dengar lagu Yuna nih, simple aje lagu dia. Suara pun sedap. Diam tak diam, dah satu Malaya kenal si Yuna nih. Sorang lagi yang bakal mengikut Arwah Sudirman, menjadi lawyer dan artis. Baguih tu, boleh lah di jadikan Idola kepada remaja sekarang.

Harap Yuna dapat berkarya dengan lebih kreatif lagi. Walau ade unsur muzik luar, yang penting identiti dan isi lagu pun kena jaga. Tak salah di masukan unsur dakwah bagi memberi satu genre yang baru untuk lagu nasyid atau lagu dakwah. Kalau Agnes Monica boleh buat lagu yg jadi kontroversi tue, kenapa Yuna tidak. Lawan balik! Islam kena bergerak dlama setiap medium yang ade. Buatlah sesuatu untuk agama kita. Bukan sekadar mengamal membuta tuli! Akhir nye kita jua yang ‘lemah’.

So buat YUNA…nice work, nice  stuff!

Sebut pasal Islam nih, teringat kat kawan aku si Abeja…imam/noja taman suria. Pekabo dia …!

Lirik Dan Sebenarnya…

Oh bulan
Jangan layan diriku lagi
Pabila,
Air mata membasahi pipi
Dan lagu-lagu di radio seolah-olah memerli aku
Pabila,
Kau bersama yang lainAdakah perasaaan benci ini sebenarnya cinta
Yang masih bersemadi untukmu
Dan sebenarnya ku mengharapkan
Di sebalik senyumanmu itu
Kau juga merindui aku

Ku enggan
Berpura pura ku bahagia
Ku enggan
Melihat kau bersama si dia
Oh ku akui cemburu
Telah menular dalam diri
Pabila
Kau bersama yang lain

Adakah perasaaan benci ini sebenarnya cinta
Yang masih bersemadi untukmu
Dan sebenarnya ku mengharapkan
Di sebalik senyumanmu itu
Kau juga merindui aku

Pabila kau merenung matanya
Ku rebah,
Jatuh ke bumi
Di saat kau benar-benar mahu pergi
Seperti ku bernafas dalam air

9 responses to “:: Dan Sebenarnya…Yuna

  1. Yuna nie sapa bro…Nampaknya gua dah banyak tertinggal dengan dunia semasa …Hehehehe…

    Anak ker tu bro…Dah besar dah dia…Makin comel…

  2. Karem…
    aku suka makan sandwich tuna sambil dengar lagu yuna!

    WKS…
    Mane kau pegi…tu lah ashik dengar duduk laut, yuna pun tak kenal.
    aku pun tak kenal sangat…hahaha!

    rahmat…
    jom gi dangdut…YB kau tak rindu ke…merajuk dia nanti.

  3. akum…….
    smlm baru ckp pasal pc arie ni dah dpt pc…
    agak bertuah a…

    study dpt tapi kjp je sbp nak siap kan folio geografi tu la…..

    ba spe yuna ..2
    owang bawu ke…..
    smlm smpai kul brp?

    so doa kan kakak so kakak exam …
    wish gud luck for me k….

    love u..
    send regrds 2 all….
    bye

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s